http://www.orhangazigemic.com/
Bumerang - Yazarkafe

Sevgili Dostlar
Yorumlarınızla,
Önerilerinizle
bu makalelere can gelecektir.
BİR DAVAYI DERT EDİNDİM. . İNSANLARIN DERTLERİYLE, HEMDERT OLACAĞIM.
BU DERT ORTAKLIĞI İLE, BAŞLAYAN DOSTLUKLARA

YELKEN AÇAN BİR GEMİ OLACAK BU SAYFALAR.



NAMAZ VAKİTLERİNİ EN ÖNEMLİSİ DE İMSAK VAKİTLERİNİ YUKARIDAKİ TAKVİME GÖRE DİKKAT EDER VE O GÖSTERİLEN SAATLARE İLTİFAT EDERSENİZ ÇOK ÇOK İYİ EDERSİNİZ. ALLAHU TEALA SİZLERİ KORUSUN AMİN. BİZİ DE KORUMASI İÇİN HEP DUA EDİYORUZ. SİZLERİN DE DUALARINIZI BEKLERİZ.

Sevgili Dostlar
Gemiç Köyü Hakındaki bilgilerin önemli bir bölümünü, 96 yaşındaki Annem Halide Güler'den aktardım.
Kendi hayatından ziyade, Gemiç Köyü insanlarını bize anlattı.
Yurdumuzun insanlarını da karakter bakımından özetledi.
İçimizde bir çalışma şevki olduğunu Fakat tembelliğimizin daha baskın geldiğini belirtti.
Çok zeki olduğumuzu, çalışırsak çok ileri ülkeler düzeyine çıkacağımızı ifade etti.
Herkesi kendi gibi çalışmaya davet etti.
Çalışmak, çok çalışmak insanı daha dinç yapar.
İşleyen demir paslanmaz, dedi.
GEMİÇ KÖYÜ, HAVASI, SUYUYLA VE EN ÖNEMLİSİ GÜZEL İNSANLARIYLA MUHTEŞEM BİR YERDİR

1 Şubat 2016 Pazartesi

BU ÜLKE İNSANLARINA SÖZÜM VAR



En uzak mesafe... ...

Ben sıradan bir insanım. Burada yazmasam kimse aramaz. Yazsam kimse yazılarımı okumaz. Fakat yine de Vatandaşlık görevimi yapmak istiyorum.
Ve siz okuyanlara çoşkuyla sesleniyorum.
Kollarımı doğudan batıya açtım. Yüzümde gülümseme, Gözlerimde sevinç, Kalbimde sevgiyle bu ülke insanlarını  kucaklıyorum.
En uzak mesafe ne Afrika'dır,
ne Çin,
ne Hindistan,
ne seyyareler
ne de yıldızlar geceleri ışıldayan...
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir
birbirini anlamayan.....
CAN YUCEL


Türk olmak ve Türkiyeli denmek

Türklük kanla ilgili bir şey değildir. Türklük, vatandaşlıkla ve hissiyat ile ilgilidir. Türk olmayan birisinin Türküm demesi bu ülkeye çok şey katar. Her şeyden önce, ulus olma bilincinin gerçekleştiğini ortaya koyar. Türkiyelilik deli saçması bir şeydir. Bütün dünyada insanlar ulusal bilinçlerine sahip çıkarken, biz Türklüğümüzden vaz mı geçeceğiz? Almanya'da yaşayan Türklere bile German-Turks deniyor. Almanyalı değil. Bu Türkiyeli zırvasına bir kaç milletsiz dışında inanan yok. Başka inananlar da varsa onları ben bilemiyorum.
Türkiye Cumhuriyetini kuran Türkiye halkına Türk milleti denir. Bu ülke vatandaşları kendi kökenine bakmadan, sen kimsin diyenlere: “ Ben Türk’üm demektedir”
Yurt dışına çıktığımızda da, milletimizi soracak olanlara cevabımız elbette TÜRK  olacaktır.
Göğsünü gere gere ’Ne mutlu Türk’üm diyene’ diye haykıramayan ve Türk kimliğinden gurur duymayanların bu ülkede işleri ne?

Evet, burası Türkiye’dir, Türkiye’yi yurt edinenlerin üst kimliği ise Türk’tür. Atatürk, Ne mutlu Türk’üm diyene söylemiyle Türkiye Cumhuriyeti’ni, din ve etnik farklılıkları bütünleştiren bir üst kimlik temeli üzerine oturtmuştur
Son olarak şöyle toparlamak istiyorum.
Türkiyede Türkler yaşar
Türkiyede Türkçe konuşulur.
Türkiye toprakları, Türkiye haritası ile belli edilir.
Türkiyede Müslüman inancı çoğunluktadır. Çoğunluğumuz, elhamdülillah Müslümandır. Fakat Türkiye laik bir ülkedir. Kimse kimsenin inancına karışamaz.
Türkiye de camilerimizden ezan sesi duyulur.
Türkiyede kilise veya başka inanç yerlerinden de onların ayin sesleri duyulur.
Türkiyede Türk bayrağı dalgalanmaktadır.
Türkler, başka etnik kökenlere ve başka inanç sahiplerine de anlayışlı davranırlar. Onların  hakları için  kendi canlarını ortaya koyarlar.
İlla da Türk olmamız şart değil. Övünerek söylenen söze karşı hürmet duyulsun yeter. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE   
Nasıl ki, Yüzyıl önce bu ülkenin insanları canları bahasına, devletimizi kurtardılarsa, yine beraber olup, her düşmana göğüs gereceklerdir.
Bu ülkede yaşayan herkes Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıdır.
Herkes kanunlar önünde eşittir.
İnançlarımız ne olursa olsun. Düşüncemiz ne olursa olsun. Hangi etnik kökenden olursak olalım. Hepimiz Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyız.
Çocuklarımızı okula gönderdiğimizde, İngilizce gibi seçmeli derslerin yanında:
Anadilimizi de seçmeli olarak alabilmeliyiz.
Bir Öğrenci velisi Çocuğunu okula getirdiğinde
Anadilinin de öğretilmesini talep edebilmelidir.
Okul öğretmenleri de bu veliye,
HAY HAY efendim diyerek olur verebilmelidir.
Elbette resmi dilimiz TÜRKÇE’dir.
Elbette devletimizi adı, TÜRKİYE’dir.
Elbette bayrağımız TÜRK BAĞRAĞI’dır.
Fakat bu topraklarda asırlardır beraber yaşadığımız her fert de kendi inancını, kendi düşüncesini, kendi dilini serbestçe haykırabilecektir.
Anayasamızda Böyle hükümler yoksa, yeniden yazıldığında var olmalıdır.
Ben öyle zannediyorum ki, zaten her vatandaş kanun önünde eşittir.
Bu insanlarımıza söylenmelidir.
Ondan sonra huzur gelir. Barış gelir. Terör biter. Zenginlik gelir.
Ben sıradan bir insanım. Burada yazmasam kimse aramaz. Yazsam kimse yazılarımı okumaz. Fakat yine de Vatandaşlık görevimi yapmak istiyorum.
Ve siz okuyanlara çoşkuyla sesleniyorum.
Kollarımı doğudan batıya açtım. Yüzümde gülümseme, Gözlerimde sevinç, Kalbimde sevgiyle bu ülke insanlarını  kucaklıyorum.
Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde yaşayan Türkiye Halkına TÜRK MİLLETİ denir.


Hiç yorum yok:






TGRT BELGESEL